Sunday 13 April 2014

Pil Perancang, Berat badan, Exercise dan Latihan menulis....

Hari ni merupakan hari temujanji dengan klinik kesihatan. dah 2 tahun rupanya saya ambil pil perancang dan rasanya after Mei saya akan stop ambil pil perancang ni. Kesian vitamin-vitamin dalam badan saya yang merosot akibat pengambilan pil perancang ni. Saya selesa merancang dengan kaedah pil. Period teratur dan kita tahu bila kita akan period dan bila period habis. seronok kan??? Tapi sampai bila saya nak asyik  telan pil. Ni pil yang saya ambil secara percuma di Klinik Kesihatan Dengkil. Terima kasih. (selamat duit poket saya)

Tapi nurse kata berat badan saya naik banyak..heheheh. daripada 57kg masa start ambil pil dan sekarang 64kg. Banyak ke? saya rasa biasa-biasa saje.


Kata nurse lagi, bila umur kita bertambah kadar metabolisme kita makin menurun. Jadi kena lebihkan exercise dan jaga makan. hahahahaha. Saya ni bukannya nak makan sangat tapi sebab nak habiskan makanan je. nyum.nyum.nyum.. Senang nak kemas meja makan dan kemas peti ais. makanan selamat dimasukkan ke dalam perut.


Ok, rasanya cukuplah setakat ni dulu coretan latihan menulis saya. Saya kena berazam untuk update blog setiap hari. Sifu saya kata mesti update blog. Thanks yaa..my sifu tipsihatselalu.blogspot.com

No comments:

Post a Comment