Thursday 1 May 2014

PENGEDAR SHAKLEE TERHEBAT DI DENGKIL, PUTRAJAYA, BANGI, SERDANG DAN SELURUH MALAYSIA



Saya Ibu kepada 6 orang anak. Selain dari kerja hakiki saya di Pusat Rawatan Mesra as free lancer dalam administration dan HR saya juga Pengedar Sah Shaklee atau lebih glamer disebut Single Independent Distributor(SID. Saya juga seorang isteri kepada suami terbaik saya Rosazli Md Yasin. (suami saya pun ada blog, dulu aktif menulis sekarang lebih aktif berkonvoi dan marshalling,alamatnya sazliansari@blogspot.com)

(Suami saya dan geng sepang, SUAMI yang pakai kopiah hijau dan berseluar jeans)

Saya merupakan seorang WAHM (work at home mum) selepas berumah tangga kerana saya tak sama dengan orang lain yang start dengan gear 1 sebab saya start terus gear 5. 

Dulu saya berumah tangga d Pusat Rawatan Mesra, staff lain dah balik saya masih lagi berumah di klinik. Tidur di klinik sebab siapkan kerja dan bukan ada apa pun kalau balik rumah, yes i am  workholic person before get married. Sampaikan bila dah kawin, mula-mula tu saya masih terasa-rasa nak tidur di klinik. hahahaha.. yaa its true. Sebenarnya saya belajar banyak benda di sana termasuklah menyambut kelahiran secara adhoc, buat dressing, handle emergency case dan of course la kerja2 pentadbiran, perakaunan dan macam-macam lagi. 

(Ni la my second home dulu, Jom datang buat rawatan di sini)

Ok, Pergi ke cerita asal entri ni. macam mana saya boleh terjebak dalam shaklee nih?? Jap nak rewind balik. OOO.. masa tu saya rasa macam nenek nenek selepas bangun dari tidur. Badan sakit2, termasuk lutut dan kaki. Jadi saya ni kan dah biasa dengan term2 perubatan, so saya memandai la.. aku ni kena arthiritis ke? saya pun tanya pak cik google dan carian itu membawa saya ke blog master laila. dia tulis disitu GLA lagi hebat dari EPO rasanya. Saya ni kan kalau boleh nak ambil yang include utk cantik sekali. Jadi saya order la dengan salah sorang SID. Seingat saya bukan master laila. Lepas consume GLA rasa alhamdulillah ada kurang cuma SID tu tanya sebab sebenar ambil GLA. sebelum tu saya tak tanya pun dia saya main order je. kelakar. Dia kata sepatutnya saya ambil ostematrix. 

Ye sepatutnya saya ambil ostematrix. Fuhh hebat penangan ostematrix ni. Masa ni belum jadi ahli lagi sebab memang tak niat nak buat bisnes shaklee. cukuplah dengan bisnes buku majalah saya dan kerja2 klinik. But after bersalin, saya ambil set menyusu dan kecantikan dengan my ex anak usrah Ida fazliza. Dia ajak, JOM AKAK JOIN SHAKLEE. Dapat harga murah dan banyak lagi keistimewaan lain. Saya fikir saya memang dah selesa dengan jenama ni dan amat berpuas hati, jadi tak rugi kan saya join. 

Jadi bermula akhir JUN 2013, jadilah saya seorang Pengedar Shaklee. Terselit dalam ribuan dan mungkin jutaan pengedarnya di seluruh dunia. 

BAGI YANG INGIN MENJADIKAN SHAKLEE SEBAGAI PENDAPATAN TAMBAHAN

Best ke Join shaklee ni?? Mesti ramai yang tertanya-tanya kenapa shaklee, dah ramai yang buat la.. Pasaran dah tepu dan macam-macam lagi persoalan yang berlegar-legar di benak anda. Ye, mungkin saya tidak mampu menjawab soalan anda mengikut skema anda namun jika anda mahukan perubahan dalam hidup anda, anda sepatutnya beri peluang kepada diri sendiri untuk mencuba. 

BAGI YANG HANYA INGIN MENJADI PENGGUNA SAHAJA 

Saya akan cuba memberi servis yang terbaik. InsyaAllah. 








No comments:

Post a Comment